Dag 30: Zand. O-ver-al zand.

18 februari 2019 - Mui Ne, Vietnam

Ontbijt bij het zwembad

Heerlijk uitgeslapen ook al was het best rumoerig op de kamer. Ontbijt gescoord bij het zwembad en lekker rustig een boek gelezen. Je zit daar in de schaduw en met een klein briesje erbij is het echt wel genieten. Kopje ijskoffie en ik heb echt helemaal niet te klagen. Daarna Marisa en Milou opgezocht in het grote zwembad en daar gedobberd op de grote matten die daar liggen. Als je niet uitkijkt verbrand je levend, maar een beetje zonnebrand doet wonderen.

Het eten bij het hostel is ook heel goed, dus lunch werd een salade met mango en kip. Om één uur moesten Marisa en ik verzamelen om met een jeep een tour in de omgeving te doen. Eerst naar de Fairy Stream (waarom die zo heet wist niemand), een klein stroompje door de duinen waar je lekker doorheen kan waden. Leuk maar ook wel suf want je loopt als een stel schapen achter de Chinese toeristen aan, maar toch wel geinig. Daarna door naar het vissersdorpje waar ze gigantische vissen, krabben, kreeften en slakken verkochten en heel veel mooie schelpen op het strand lagen. Dat was een korte stop want een van de highlights hier zijn de witte en rode zandduinen. In de witte duinen kan je met een quad rijden dus hoppa, Marisa en ik boekten zo’n ding en gaan. ZO GAAF! Misschien ging ik iets te hard, althans dat vond de Vietnamees die mee ging, maar ik had het prima onder controle hahaha. De andere toeristen vonden ons ook een hele attractie, twee gillende en joelende meiden racend door het zand op zo’n gigantische quad. Dikke pret :)

Duinen verkennen met de quadDuinen in Mui NeBloesem

We moesten met verschillende Aziatische toeristen op de foto, blijkbaar zijn we heel interessant. Daarna mocht Marisa rijden maar die vond dat toch wel spannend, logisch want ze heeft geen rijbewijs dus dan is zo’n ding wel even wennen. Maar ook zij trapte daarna lekker het gas in en denderden we van de heuvels af. Foto’s gemaakt en na afloop een watermeloen-ijsje gescoord.

IJs!

Tijd voor de laatste stop: de rode duinen. Overal kan je sleetjes krijgen maar we zagen al gauw dat je een kleine Aziaat moet zijn om goed te kunnen sleen en geen grote zware Westerling dus werd het gewoon rondlopen en foto’s maken. Officieel is het de “zonsondergang-tour” maar we hadden al gehoord dat je weg gaat voor de zon onder is, jammer maar helaas. Toch was het heel tof om allemaal te zien.

Crew van vandaagZonsondergang

Met een complete zandbak in mijn schoenen terug naar het hostel gegaan en daar eerst gedouched. Nu een dag later vind ik nog steeds zand in mijn oren, zelfs na twee keer douchen en haren wassen. Ook mijn bed zit helemaal onder, genieten.  Gelukkig heb ik een katoenen lakenzak. :)

Het plan was om ergens in de stad (nouja stad, het is een lange straat) te gaan eten met een club mensen. Echter zaten we wel erg lekker in de bar bij het zwembad en hebben lekker daar eten besteld, helemaal prima. Gekletst, gelachen en beerpong gespeeld tot een uur of twaalf. De andere avonden was het behoorlijk druk maar nu was het een rustige en relaxte avond, vind ik stiekem wel prima. Geen spannende nachtelijke avonturen maar morgen lekker vroeg naar het zwembad om een goed bedje te claimen moehahaha.

1. Frits:
    18 februari 2019
    Volgens mij ga je het straks allemaal erg missen als je weer achter je bureau zit :). Maar je kan dan wel terug denken aan wat je allemaal beleefd hebt en heb je genoeg stoere verhalen te vertellen. Succes met je laatste week en blijven genieten!!!
  2. Riet van Schie-Eichhorn:
    18 februari 2019
    Ik zie het voor mij: 2 gillende meiden in een quad. Heerlijk even uitleven en geniet er nog van.
  3. Casper:
    18 februari 2019
    Mooie verhalen allemaal. Op de foto moeten met Aziaten is een fenomeen wat ik ook uit India ken, blijft grappig.