Dag 35: Laatste stop - Ho Chi Minh City

22 februari 2019 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Wederom stond de wekker op een verschrikkelijk tijdstip, namelijk tien voor vier in de nacht/ochtend. Om kwart over vier werd ik door de shuttlebus opgehaald dus al mijn spullen bij elkaar gezocht en naar buiten. We konden vrij snel in de bus stappen en daar ben ik als een blok in slaap gevallen. Tussendoor een paar keer wakker geworden want echt lekker ligt het niet, maar ik heb toch nog best wat slaap in kunnen halen. Niet slecht. :)

Futabus komt altijd te vroeg aan op de bestemming en nu dus ook, maar op zich prima want zo heb ik de hele dag in Ho Chi Minh. Eerst maar eens met een scootertaxi naar het hostel en daar mijn grote tas achtergelaten. Even wat geinformeerd over tours en bezienswaardigheden, wat ontbijt gescoord bij een bakkerij en een weg door de gillende Vietnamezen gebaand in de overdekte markt. Het word steeds waemer en omdat het bewolkt is plakt alles ook zo gezellig. Genieten dus. Kou is ook niet alles, maar dit geplak ben ik ook wel een beetje klaar mee nu. Dus op weg gegaan naar het oorlogsmuseum en hopen dat het daar iets koeler is.

In de grote hal was het nog steeds erg warm maar in de losse expositie-kamers was het lekker koel. Tijdje rondgekeken naar allerlei indrukwekkende en heftige foto’s, maar ook heel veel verhalen over die tijd. Bekende dingen als agent Orange, maar ook verhalen van oorlogsfotograven en martelingen die gevangenen moesten doorstaan.

War remnants museumWar remnants museum (2)

Na afloop nog wat rondgelopen en daarna in het hostel wat gechilld en opgefrist. Contact gezocht met Joe (Mui Ne) en samen een hapje gaan eten in de food court om de hoek. Wederom Indiaas eten want ik vind dat gewoon fantastisch lekker, en dat was het hier ook weer.

Nog even een paar uur naar de rooftop bar geweest van het hostel en daar beerpong gespeeld, gepraat en gelachen. Kreeg een mailtje van de luchtvaartmaatschappij dat ik kan inchecken, zo gek om te bedenken dat ik over twee dagen in het vliegtuig zit. Een na laatste nachtje hier!

1. Ella:
    22 februari 2019
    Aftellen meis. Heerlijke vakantie maar ook heerlijk dat je weer terugkomt ❤️
  2. Riet van Schie-Eichhorn:
    22 februari 2019
    Ja dit hoort ook bij Vietnam, maar nu is het genieten in vrijheid.
  3. Erna:
    23 februari 2019
    Straks ook wel weer fijn thuis denk ik. Met een hoop mooie herinneringen en misschien ook wel vriendschappen.
  4. Opa:
    23 februari 2019
    De koek is bijna op. Goede terugvlucht. We zien we weer graag terug.
  5. Karen:
    24 februari 2019
    Op naar huis en een geweldige ervaring rijker.
    Je schrijft er leuk!😊