Dag 37: Home sweet home

25 februari 2019 - Schiphol, Nederland

Daar is hij dan, de laatste dag en het laatste verhaaltje van deze reis. Bizar gewoon hoe snel het is gegaan. Ik weet nog precies hoe zenuwachtig ik in het vliegtuig zat (niet dat ik nu minder zenuwachtig ben voor de terugreis haha), en ik geen idee had wat mij te wachten zou staan deze weken. De eerste week in Hanoi en Cat Ba met de “Vamos-crew”, wat een gekte. Daarna het hele manke nelis verhaal in Mai Chau, Ninh Binh en Phong Nha. De laatste avonturen met Marlies in Hue en Hoi An. En daarna alleen verder in Da Lat, Mui Ne, Can Tho en Ho Chi Minh City. Het was fantastisch en dit ga ik zeker weer doen in de toekomst.

Lekker uitgeslapen tot half tien want ik hoef niet zo veel te doen vandaag. Ontbijten met traditioneel broodje en gebakken ei, want het hoort erbij ook al komt het mijn neus uit. Daarna tas ingepakt en nog even de stad in gegaan voor wat laatste inkopen, ja het geld moet toch opgemaakt worden. Ik heb wel wat bewaard maar €25,- is toch wel wat veel om over te houden. Lekker rondgestruind en daarna tas opgehaald in het hostel en een bus naar het vliegveld gepakt.

Naar huis!

Bagage ingeleverd en boarding passes gehaald. Beetje rondgehangen op het vliegveld en mijn laatste centen uitgegeven. Bij de gate hoorden we dat er vertraging was omdat het vliegtuig er nog niet was... Straks komen we om 23:55 aan in Hong Kong maar mijn vlucht begint al met boarden om 23:45. Ze zeggen bij de balie in Ho Chi Minh City dat het goed komt omdat de vlucht pas om half 1 gaat, dus dan zien we het wel.

Eerste stuk zit erop

Nou de Chinezen weten wel hoe je snel een groep van 14 mensen van het ene vliegtuig naar het andere krijgt. Bij het uitstappen werd iedereen opgevangen door een stewardess en samen raceden we door het vliegveld heen. Niks wachten op de roltrappen, doorbeuken. Niks wachten bij de douane, gewoon voorkruipen. Het mag want ik heb een paarse sticker.

Rennen naar de gate

Ze waren nog niet eens aan het boarden dus tijd zat. Vliegtuig in en gaan! Het was ook weer genieten met het vliegtuigvoedsel. In Ninh Binh heb ik erger gegeten, maar een culinair hoogstandje was het niet te noemen. Verder slapen, film kijken en muziekjes luisteren. Rond half 6 vlogen we vanaf Denemarken richting Nederland en kon ik lekker naar buiten kijken. Het is superhelder dus ik kon alle steden en hun lichtjes zien.

Nederland!

En nu sta ik hier bij de bagageband op mijn tas te wachten en zie mijn ouders al achter het raam klaar staan. Het is nu echt voorbij, heel gek maar het was echt fantastisch. Over een halfjaar weer...? :)

1. Frits:
    Welkom thuis!!!
  2. Riet van Schie-Eichhorn:
    25 februari 2019
    welkom thuis met inderdaad prachtig helder weer.
    Nu komt alles als een film voorbij en wat was het bijzonder.
  3. Saskia pos:
    25 februari 2019
    Zwellen thuis en jij hebt genoten maar ik ook van je mooie verhalen. Xxx
  4. Opa:
    25 februari 2019
    Fijn dat alles goed is verlopen en ook fijn dat je weer gezond en wel in ons kikkerlandje terug bent.
    Geniet van de Hollandse kost. Dikke kus. Opa
  5. Ella:
    25 februari 2019
    Lekker weer terug en met als verrassing Stijn ook op t vliegveld. Samen thuis aan de koffie en cake om 8u (moet toch kunnen). Alle verhalen aangehoord en tas uitgepakt. Leuke souvenirs .
    Welkom terug lieverd❤️