Dag 19: Halverwege

7 februari 2019 - Hoi An, Vietnam

Oh help, ik ben al halverwege de vakantie. Heel gek, aan de ene kant het gevoel dat ik er net ben en aan de andere kant alsof ik bijna naar huis moet. Gelukkig nog 18 volle dagen over tot het vliegtuig in Ho Chi Minh City, en dus nog tijd genoeg voor allemaal leuke dingen!

Opgestaan, tassen ingepakt en ontbeten. Daarna een fiets gehuurd en naar Thanh Ha, een dorpje 3 kilometer verderop waar ze allemaal aardewerk maken. Leuke fietstocht maar wel weer erg warm. In het dorp eerst naar de expositie en het museum geweest. Hilarisch hoe ze hier de officiele borden laten vertalen via Google Translate en niet laten nakijken, soms is het echt raden wat ze bedoelen met een zin. Wel allemaal heel mooi en leuk om te zien. Daarna nog even rondgelopen in het dorpje en toen op de fiets terug naar Hoi An.

Op de fiets

Marlies wilde nog wat foto’s maken in het oude centrum van Hoi An, dus even wat leuke foto’s gemaakt. Ook weer geluncht bij Avo’s & Mango’s want daar kwamen we langs.

Mango smoothieLaatste selfie samen

Gewoon lekker door de stad gedwaald en daarna terug naar het hostel om de tassen te halen. Marlies gaat namelijk door naar Da Lat en ik wil hier nog even blijven om wat dingen te doen. Wel moest ik verplaatsen naar een ander hostel van dezelfde keten omdat er geen plek meer was. Wel dus bleek toen ik bij het andere hostel aan kwam. ”Iemand van hier wilde langer blijven, dus je kan daar blijven.” Ja he, zeg dat dan als ik daar ben en waarom kan het nu wel terwijl jullie volgeboekt zaten? Het zal wel, ik had in ieder geval een bedje voor de avond.

Daarna Marlies op de bus gezet en zelf wat door de stad gedwaald. Hapje eten gehaald en om 8 uur was ik weer in het hostel. Lekker gedouched en in bed gelezen want ik had enorme hoofdpijn. Misschien moet ik voortaan wat meer water drinken... :)