Dag 18: Luieren

6 februari 2019 - Hoi An, Vietnam

Tsja, zo zijn er ook van die dagen dat je eigenlijk in vijf woorden klaar bent: uitslapen, ontbijt, strand, diner, socializen. Einde. :)

Vanochtend lekker uitgeslapen. Aangezien mijn avond zonder alcoholconsumptie is geweest voelde ik mij helemaal prima. Mijn kamergenoten... niet helemaal. Marlies had na het ontbijt nog een klein slaapje nodig en om half 1 hebben we de fiets gepakt naar het strand. Dit keer niet het toeristische strand om de hoek, maar een 2 kilometer verderop. Het was daar misschien wat rommeliger (beetje puin) maar verder waren er maar 10 andere mensen. Heerlijk rustig kunnen liggen dus en zonder zorgen over dieven kunnen zwemmen.

Rustig strandje

Om 5 uur was het echt te koud geworden en zijn we teruggefietst naar Hoi An. Eerst even opgefrist en toen naar een restaurantje wat werd aangeraden door de  receptioniste van het hostel. Wij wilden namelijk graag bún chả eten, want dat is een specialiteit in Vietnam die schijnbaar erg lekker is. Het restaurant waar we heen werden gestuurd had echter bún chả cá, en dat is weer iets heel anders. Was wel erg lekker moet ik zeggen: soep met verschillende soorten viscake. Wij natuurlijk als een stelletje westerlingen de halve pot met groenten erin gemieterd, geen idee of dat zo hoort.

Bún chả cá

Uiteindelijk nog kort rondgelopen op de kermis en nachtmarkt, en daarna terug naar het hostel. Ons Australische kamergenootje zat in de gemeenschappelijke ruimte en daar hebben we nog zeker 1,5 uur mee zitten kletsen over vanalles. Die kent nogal wat horrorverhalen over scooters, bussen, slangen en ik weet niet wat allemaal. Op vakantie heeft ze al veel gezien maar ook in haar thuisland Australië is het niet altijd makkelijk (droogte of overstromingen, beesten). Daarna lekker bedje in gestapt.

Lichtjes op de rivier

1. Riet van Schie-Eichhorn:
    6 februari 2019
    gelukkig nieuwjaar maar in rust gevierd