Dag 17: Zand tussen je tenen

4 februari 2019 - Hoi An, Vietnam

Natuurlijk moesten we ook vanochtend weer genieten van de heerlijke regendouche. Zo fijn. :) Maar daarna was het spullen inpakken en op de fiets naar het strand.

Eerst maar eens ontbijt en lunch scoren voor op het strand. Helaas was de bahn my tent die we wilden proberen gesloten, maar het cafe ernaast was wel open. Heel erg westers uiterlijk en allemaal gerechten met avocado en mango. Vandaar de naam: Avos & Mango. Heerlijke kokoskoffie gedronken en ei met avocado en toast. Yum! En ook zag het er fantastisch uit. Ga ik zeker nog eens heen!

KokoskoffieOntbijt met avocado

Onderweg zouden we nog een kruidendorpje bekijken maar dat was niet heel spannend, dus maar door naar het strand.

Eigenlijk gewoon de hele dag op het strand gezeten dus. Zwemmen, lezen, kletsen, slapen. Helemaal prima. Om half 5 vonden we het mooi geweest en zijn weer terug gefietst naar Hoi An. Onderweg konden we goed alle laatste voorbereidingen voor het Nieuwjaarsfeest zien: straatjes schoonvegen, laatste bloemen en planten kopen, vlag uithangen, lampjes ophangen, scooters wassen en iedereen in vrolijke kleding. Ben benieuwd wat we verder gaan zien rondom het feest!

In het hostel lekker al het zand afgespoeld en daarna met wat andere mensen gekletst in de gemeenschappelijke ruimte. Daarna de stad in op zoek naar eten en een leuk feestje. Overal in de stad staan de lampjes aan en vooral bij de rivier was het erg druk en gezellig. Het hostel organiseert een pubcrawl en daarna was er natuurlijk vuurwerk om 12 uur. Leuk om allemaal mee te maken, maar ik ben blij als de stad weer normaal functioneert. Amper winkels/restaurants open, hogere prijzen en heel veel karaoke (en dan vooral hard en vals).

Nieuwjaar in Hoi An

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Riet van Schie-Eichhorn:
    4 februari 2019
    gezellige oudjaars avond met oliebollen???
  2. Ella:
    4 februari 2019