Dag 16: Massatoerisme en de beste douche van Vietnam

3 februari 2019 - Hoi An, Vietnam

Aangezien we op Cham Island niets konden boeken qua snorkelen of boottrips, zijn we een dagje eerder terug gegaan naar Hoi An. Lekker uitgeslapen, weer ontbeten bij de stek aan het water met rijst met gebakken ei en een nieuw vriendinnetje gemaakt: Kiwi. Het dochtertje van de eigenaren kwam gezellig bij ons zitten en liet ons al haar kunsten zien. Van de spagaat tot het bewegen van haar neusvleugels, de hele trukendoos werd opengetrokken. Natuurlijk konden wij ook hele mooie kunsten vertonen (wang ploppen, oren bewegen en tong rollen). Dikke pret. :)

Met nieuw vriendinnetje Kiwi

Na een chocolaatje te hebben gekregen van ons nieuwe vriendinnetje namen we afscheid en gingen richting boot. Dit keer een iets grotere met ramen (de vorige was open) en was de reis iets rustiger. Terug in Hoi An kwam er vrij snel een taxi aanrijden en waren we tegen twee uur bij de homestay. Suuuuuperluxe kamer met mooie bedjes, airco én regendouche. Misschien was de badkamer in Phong Nha mooier, maar dit is toch wel heel veel lekkerder. Wauw!

Toch eerst nog even het oude centrum in naar de Japanse brug en wijk. Daar rondgelopen tussen de honderden Japanners, Chinezen en Koreanen die ook alles wilden zien. Voor ons iets minder grappig al die drukte maar toch maar even rond blijven hangen. IJsje op straat gescoord, en dat maken ze dan ter plekke voor je. Yum!

Gekleurde bootjes in Hoi AnIJsje op straat

In de homestay gedouched, lekker gelezen en even gewacht tot we trek hadden. Vanwege Tet/Nieuwjaar is er heel veel dicht dus een restaurant zoeken was even een uitdaging. Uiteindelijk bij een Thais restaurant geëindigd en daar heerlijk gegeten. Twee gerechten besteld en gedeeld, en dat was maar goed ook. De rijst met ananas was fantastisch (Marlies kende dat al van Thailand, aanrader!) maar de curry was dodelijk heet. Marlies houdt gelukkig van pittig eten dus die heeft zich over de curry ontfermd. :)

Ananas rijst spul - lekker!

Lekker teruggefietst en nog wat zitten kletsen en lezen voor het slapen gaan.

1. Riet van Schie-Eichhorn:
    4 februari 2019
    rijst in allerlei variaties.