Dag 20: Schroeiende hitte

7 februari 2019 - Hoi An, Vietnam

Vanochtend eerste ochtend zonder Marlies en zonder grootse plannen. De vorige dag had ik al een beetje met Sandy gekletst, die op dezelfde kamer ligt. Samen onbeten en daarna eigenlijk de hele dag opgetrokken met elkaar. Eerst het oude centrum in gedoken en bij het folklore museum geweest. Heel veel dingen over zijde, handel, weven, tradities en landbouw in Vietnam. Zo ook het verhaal over een plant waar vooral oudere mensen hier op kauwen omdat het goed is voor de spijsvertering en het gebit, alleen kleuren je tanden en mond dus donkerrood... Dit had de gids tijdens de kookcursus ook al verteld en laten zien, want we zagen inderdaad best wat ouderen met een rode mond.

Doorkijkje

Omdat het zo verschrikkelijk heet was zijn we naar het zwembad gegaan bij het andere hostel (Tribee Ede) en hebben daar in de zon gezeten. Sandy ging van 4 tot 6 yoga doen dus ik ben nog even bij het zwembad blijven plakken. Dat hele yoga-fenomeen is niet aan mij besteed. Ik heb het drie keer geprobeerd in de afgelopen jaren in de hoop het leuk te gaan vinden, maar het is gewoon niks voor mij.

Schildering

Op de terugweg naar het hostel ben ik de winkel ernaast ingelopen, daar staan namelijk zo veel mooie foto’s buiten. Dat blijkt dus een winkel van een zeer bekende fotograaf te zijn die alle verschillende minderheidsgroepen van Vietnam fotografeert in traditionele kleding en al het andere moois van Vietnam wil laten zien. De foto’s zijn zó gaaf en puur, ik wil ze allemaal thuis ophangen. Van een lachende vrouw vol met rimpels tot de kleurige straten van Hoi An, en van de groene rijstvelden tot een Vietnamees meisje met de mooiste blauwe ogen.

Ook kwam ik erachter dat er een museum verscholen zat achter de winkel waarin de foto’s én de originele kledij gepresenteerd werden. Ik heb alleen de begane grond bekeken, maar ik kom zeker nog een keer terug voor de rest. Zulke mooie foto’s en verhalen, heel bijzonder!

Museum

Vervolgens opgefrist in het hostel en samen met Sandy Indiaas gegeten. Oooh zo lekker, niet normaal. Rollend naar huis en rollend het bed in. ;)

1. Riet van Schie-Eichhorn:
    7 februari 2019
    zo leer je veel over de cultuur en bevolking. Geniet ervan.
  2. Roger:
    8 februari 2019
    Mooie muurschildering. Leuk voor op de flat in Woerden !
  3. Oma koenen:
    8 februari 2019
    het blijft maar genieten,dit is pas de helft van je reis dus ga door!
  4. Casper:
    8 februari 2019
    Leuke verhalen en mooie foto's. Geniet van de 2e helft.