Dag 13: Epische motortocht

2 februari 2019 - Hoi An, Vietnam

De easy riders

Al ben ik dan gevallen met de scooter, achterop stappen bij een ervaren motorrijder is helemaal top. Om 8 uur stonden onze Easy Riders voor het hostel klaar en konden we opstappen. Eerst snel de stad uit en daarna op allerlei tussendoorweggetjes getourd langs de rijstvelden. Ook nog wat uitleg gekregen en kort gestopt om de route verder te bepalen, zo kon je ook langs een waterval maar kozen wij voor de zee.

Wat een uitzicht, en wat een heerlijke manier van vervoeren. De Easy Rider reed superveilig, het zitje was heerlijk zacht en mijn tas als ruggensteun. Ik kon lekker rondkijken en foto’s maken terwijl hij op de weg lette.

Heerlijk ritjeVervoer van de dag

Na ook nog bij een vissersdorp te zijn gestalt was de volgende stop bij het strand. Hier hebben we geluncht, maar vooral met een kokosnoot in de hand genoten van de zon. Er was niemand op het strand en het was er goddelijk!

HeeeeerlijkUitzicht vanaf de berg

Na 2 uur zijn we verder gereden, de berg op. Vanaf daar was het uitzicht ook spectaculair. Aan de ene kant van de berg het strand waar we hadden gezeten, aan de andere kant de metropool Da Nang. Boven op de berg nog even gestopt bij een oude Amerikaanse bunker, foto’s gemaakt en weer door naar Da Nang. De derde grootste stad van Vietnam (na Ho Chi Minh City en Hanoi) is niet per se heel mooi, dat is wat we hoorden en zagen. Veel hoge flatgebouwen, resorts, bouwputten en dikke auto’s. Grappig om doorheen te rijden en de drakenbrug te zien, maar verder moet je hier niet lang blijven.

Na Da Nang is het nog maar een klein stukje tot Hoi An, maar we stopten nog wel even in de “marble village”. Alle sculpturen van marmer en steen die je in Vietnam ziet komen van deze plek, hier zijn de beste beeldhouwers van het land te vinden. Van hele kleine stukken die in je hand passen tot gigantische beelden van 6 meter hoog. Ook het vrouwelijke boeddhabeeld in Da Nang is door hen gemaakt. Even gauw wat gedronken en door.

Na een halfuur kwamen we aan in Hoi An waar we werden gewezen op een goede kleermaker, goede booking office en goede restaurants. Daarna werden we afgezet bij het hostel en namen we afscheid van onze mannen. Bij het hostel werden we supervriendelijk ontvangen en kregen we een hele uitleg over de stad, stranden, verhuur, eten, en veel meer. De bedden zijn ook heerlijk en hebben een grote mand eronder voor de tassen. Ideaal! Ook een eigen badkamer. :)

Gauw even opgefrist en naar de avondmarkt gegaan voor een pre-dinner snack: rijstpannenkoeken. Soort van kleine krokante pannenkoeken met tauge en garnalen. Nog even rondgekeken en toen naar het hostel om te socializen. Met die club ook de stad in gegaan voor een drankje en daar ook weer de crew herenigd (Liam, Callum en Sjoerd). Niet veel spannends gedaan want iedereen was moe, dus rond 12 uur in bed. Afgesproken om het morgen iets bonter te maken... :)

Overal lampionnen

1. Erna:
    2 februari 2019
    Klinkt weer super geweldig!