Dag 1: Tour du Jour

19 januari 2019 - Hanoi, Vietnam

Het hostel organiseert iedere dag om 10 uur een tour door de Old Quarter en dit is natuurlijk een optimale gelegenheid om de stad te leren kennen.
Eerst natuurlijk de grote rugzak veilig weggeborgen (waarbij ik die 3 keer in blinde paniek moest doorzoeken voor mijn telefoon. Want hé, spullen kwijtraken doe ik niet minder nu ik in Vietnam zit. Eens een chaoot, altijd een chaoot).

Tijdens de eerste 5 minuten leerde ik Marlies (32 jaar, Nederland) kennen. Als ervaren reiziger kon ik haar uithoren over hoe zij dingen deed en wat haar plannen waren. Ook raakten we aan de praat met Liam (24, Zweden) en besloten na de tour samen verder door de stad te lopen.

De tour op zich was niet heel informatief en liep de gids niet over van het enthousiasme. Wel bracht hij ons naar een klein cafe achter een smal gangetje om een lokale lekkernij te drinken: “egg coffee”. Het kopje koffie word geserveerd in een bakje warm water en met een verwarmde crème van eierdooiers erop. Klinkt heel vies, smaakt fantastisch.

Egg coffee

Dus ook al was de tour niet bijzonder, ik heb wel mijn eerste stukje Vietnam mogen proeven en twee reismaatjes gevonden. Op naar de rest van de stad!

1. Riet van Schie-Eichhorn:
    leuk dat je al 2 mede reizigers heb ontmoet. Leuke koffie
  2. Erna:
    20 januari 2019
    Wel gezellig ook met wat mensen op pad. Ik ben wel benieuwd naar die koffie. Kun jij die nu ook maken?
  3. Saskia pos:
    20 januari 2019
    He wat leuk dat je zo snel aansluiting vond. Onwijs veel plezier daar.