Dag 1: Hoi Hanoi !

19 januari 2019 - Hanoi, Vietnam

Straatbeeld Hanoi

Warmte die als een zachte deken zich om je heen vouwt. Alsof je met open armen word ontvangen. En dan opeens schreeuwende taxi-chauffeurs en toeterende bussen. Welkom bij Hanoi Airport.

Na mij door de kluwen taxichauffeurs te hebben gewurmd vond ik de bus naar het centrum. Grappig hierbij is de conducteur in de bus; de chauffeur rijdt, de conducteur doet de kaartverkoop.
Tijdens het ritje naar de stad kon ik rustig de buitenwijken van Hanoi in mij opnemen, plus alle bizarre verschillen die Vietnam met Nederland heeft.

Want waarom zou je een officiële steiger huren als je nog wat stukjes hout hebt liggen? Waarom zou je jezelf zekeren als je dan minder bewegingsruimte hebt?  Wegwerkzaamheden? Die zie je vanzelf wel een meter van tevoren opdoemen. En inhalen: dat doen we van alle kanten maar vooral zonder richting aan te geven en met veel kabaal.

Zonder kleerscheuren kwam ik aan op station Ga Long Biên en vond ik ook nog zonder al te veel moeite het hostel. Inchecken en tijd om de stad te verkennen!

1. Erna:
    20 januari 2019
    Enjoy Hanoi
  2. Connie:
    20 januari 2019
    bizarre, I also follow my friend Linda's travel blog, and guess where she is right now: Hannoi! Say hi if you meet her 😜