Dag 1: Doorbikkelen

20 januari 2019 - Hanoi, Vietnam

Met een kaart in de hand en telefoon met Google Maps in de anderen zijn Liam, Marlies en ik de stad in getrokken. Een rondje om het meer, enkele tempels, het operahuis, de gevangenis van Hỏa Lò. Genoeg te zien in deze grote stad!

Omdat het weekend is waren enkele wegen auto/scootervrij waardoor er kleine marktjes waren, mensen op straat stonden te zingen en dansen, én konden kinderen in elektrische autotjes over het asfalt racen.

Om 5 uur gingen Marlies en ik gelijk door met de streetfood tour, en oh... zo lekker. Begonnen met Bún chả (noodles met vlees/tofu, groente en spring rolls), vervolgens weer een egg coffee maar dit keer met een Bánh mì (ofwel een Vietnamees broodje gezond). Nom thit bo kho is een salade van papaya en was iets heel aparts; lekker maar wel apart.

Bún chảBáhn mìNom thit bo ko

Ook het bereiden van het voedsel is een vak apart hier in Vietnam, en helemaal het maken van Bánh Cuốn; zijdezachte pannenkoekjes van rijst die ze vullen met vlees of groenten. Het beslag bakt enkele seconden op een zijden doek, en moet daarna zo snel mogelijk gevuld worden.

Maken van Bánh Cuốn

Wij waren op dat moment ook al redelijk gevuld, maar toen kwam nog miến xào (weer noodles, maar dan gebakken) en com rang (gefrituurde rijst) met spring rolls. Rollend naar de laatste ronde: sticky rice ofwel xoi. Met kokos om specifiek te zijn, en oh wat is dat fantastisch.

Miến xàoXoi

Na de tour zijn we in de bar van het hostel aan de praat geraakt met een aantal jongens waar Liam mee in gesprek was, en zijn we uiteindelijk mee gegaan met de pubcrawl van het hostel. Na 3 bars/clubs vond ik het welletjes en kon ik mooi om 3 uur mijn bedje in om wat slaap in te halen. Welterusten!

1. Ella:
    20 januari 2019
    Een heerlijke drukke dag dus en vele km in de benen. Je geniet en dat is t belangrijkste. Weltrusten lieverd
  2. Riet van Schie-Eichhorn:
    20 januari 2019
    Wat een geweldige ervaring en leuk dat je medereizigers heb ontmoet. Tot het volgende verhaal kus oma
  3. Erna:
    20 januari 2019
    Vol dagje! Ik vind vooral de voedselstukjes leuk. Dat lijkt me zoooo ontzettend lekker 🤗