Dag 2: Gevaarlijk doen voor de foto’s

20 januari 2019 - Hanoi, Vietnam

Slapen in een hostel is goedkoop, makkelijk en gezellig maar daar krijg je ook een hard bed en kamergenootjes die op andere tijden gaan slapen/wakker worden voor terug. Toch nog best prima geslapen, al was die 6,5 uur niet helemaal genoeg.

Ontbijt in het hostel is gebakken ei, pannenkoeken, fruit met yoghurt of Vietnamese noodles. Misschien dat ik over een maand sta te juichen bij noodles in de ochtend, nu ben ik toch maar voor eieren gegaan.

Met MarliesDaar ergens onder zit iemand. Hoe dan.

Marlies en ik zijn vervolgens de stad in gegaan op zoek naar het Mausoleum van Ho Chi Minh. Niet heel bijzonder, maar wel leuk om even te zien en in de omgeving waren ook nog wat leuke dingen te zien.

Gewoon leuk door de stad lopen brengt je op nieuwe leuke plekken. Maar ook hadden we gehoord dat we naar de grote brug moesten voor epische foto’s. En terecht. De Long Bîen brug is een oude stalen constructie waar je goed kan fotograferen. Touristen, locals, bruidsparen: iedereen is aan het fotograferen op het spoor. De treinen rijden hier zo zacht dat je ze 5 minuten van tevoren aan ziet komen en aan de kant kan  gaan. Alles over voor een goede foto. ;)

The making of...Long Bîen brug

De jongens gingen uit eten in een chic restaurant, wij gingen naar de beste pho verkoper van de stad aldus onze streetfood-gids van de vorige dag. Op zich was het wel lekker, maar het is niet mijn ding. Noedels, hete soep, lenteui en vlees voor de liefhebber. Groente doen ze hier niet zo veel aan als ik had gedacht.

Omdat we morgen gaan verkassen bleef het lekker bij een klein drankje en kon ik heerlijk lang slapen. :)

1. Saskia pos:
    Gaaf hoor
  2. Ella:
    Alles anders , zo leuk ❤️
  3. Frits:
    21 januari 2019
    Blijf ons op de hoogte houden. Leuk om te lezen en de foto's en de video's te bekijken!
    Succes met verkassen naar een nieuwe locatie.
  4. Roger:
    21 januari 2019
    Haha stoer die bloemenman op de fiets. Leuk om stukjes van het leven daar te zien. Veel plezier vandaag !
  5. Opa:
    21 januari 2019
    We genieten van je verhalen. Als ik ze lees en de foto's zie, dan krijg ik ook weer de reiskriebels. Helaas, zover zullen wij niet meer komen. We zien uit naar het vervolg.
  6. Erna:
    21 januari 2019
    Ik wil ook die bloemen op mijn scootmobiel😂🤣
  7. Riet van Schie-Eichhorn:
    21 januari 2019
    Geweldig wat je nu al beleefd en leuk met die andere reizigers. Veel plezier
  8. Amber:
    21 januari 2019
    Hahaha ja die bloemen zijn fantastisch! Over 2 weken is het hier Tet (Nieuwjaar) dus ze zijn alles aan het versieren met bloemen, goud en lampionnen. Heel gaaf!