Dag 28: Adrenalinekick

15 februari 2019 - Da Lat, Vietnam

Bij het plannen van de reis kwam ik een activiteit tegen in Da Lat die ik hoe dan ook niet wilde overslaan. Het vallen met de scooter gooide bijna roet in het eten, maar gelukkig gaat dat allemaal wel prima. Om half 9 werd ik door een jeep opgehaald met daarin al een ander meisje, Charlotte uit Singapore, en reden we naar onze bestemming bovenin de bergen. Tijd voor een dagje canyoning!

Jaren geleden heb ik dit al eens in Frankrijk gedaan en vond dat zo gaaf. Dus toen ik las dat het hier ook kon moest ik dat gewoon doen. Eigenlijk is het heel simpel, je begint bovenop een berg in de rivier en daalt door die rivier af naar beneden. Een groot avontuur met abseilen in de watervallen, springen van rotswanden, glijden door uitgesleten rotsen, dobberen in de rivier en struinen door het water. Zo gaaf!

Watervallen van 18 meter hoog en daar dan in abseilen is wel even een uitdaging. Eerst leren ze je op het droge hoe het moet, en wat je moet doen als je uitglijdt (en dus vol aan het verzuipen bent in de waterval). Daarna loop je naar de eerste afdaling en mag de pret beginnen. Ging allemaal heel soepel en was gewoon supertof! Ook een afdaling waarbij je eerst moet abseilen en dan zegt de instructeur “laat maar los” en val je zo’n 3 meter naar beneden. Dikke pret en omdat we maar met zijn tweeën waren mochten we die nog een keer doen.

Canyoning (1)Canyoning (2)

Na afloop kregen we lunch bij een familie thuis en dat was natuurlijk weer fantastisch lekker. Tot nu toe zijn de beste maaltijden bij mensen thuis geweest en niet de restaurants. Rijst, soep, groenten (kool), kippenpootjes, ei, tofu, springrolls. Mmmm.

Na afloop werden we weer teruggebracht naar het hostel en had ik dus nog een paar uurtjes over. Eerst even naar de Maze bar om die met daglicht te zien en om mijn blog te schrijven in het zonnetje op het dakterras. Verder had ik op de instagram van een reisgenootje iets gezien over een 3D museum, en dat bleek toch eigenlijk wel het meest bizarre, ongelooflijk Aziatische en meest idiote wat ik in tijden heb gezien. De muren en vloeren zijn beschilderd met 3D tekeningen in allerlei thema’s en daar kan je dan gekke foto’s maken. Van een junglebrug met krokodillen in de afgrond tot skiën op de piste, maar ook omgekeerde huiskamers en de rode loper. Dikke pret natuurlijk en aan het einde werd je ook nog in een Koreaans apenpakkie gehesen. Ik ga jullie de foto’s besparen... (Of eigenlijk mezelf haha).

Spiegel doolhofStrike a pose

Daarna terug naar het hostel en daar kwam ik twee jongens (Robert & Niels) en een meisje (Bella) tegen die naar een bakkerij gingen. Daar een broodje gehaald en wat lokale koekjes/gebakjes om te proeven met elkaar. Hele maffe dingen geprobeerd zoals een met groene thee, maar ook een hele lekkere met pinda’s. Verder was de avond heerlijk rustig met wat kletsen en tas inpakken, morgen weer terug naar de kust!

1. Erna:
    Klinkt super!
  2. Riet van Schie-Eichhorn:
    16 februari 2019
    Dat was een sportieve dag en echt een uitdaging.
  3. Carla:
    16 februari 2019
    Ik ben benieuwd naar de foto’s :)
  4. Shanna:
    17 februari 2019
    Ik wil de foto in apenpak wel zien hoor :-)