Dag 27: Fietsen, feestjes en een raar huis

15 februari 2019 - Da Lat, Vietnam

Heerlijk uitgeslapen tot half 10 in een zeer prima bedje. Die extra uurtjes had ik wel even nodig na die rare busreis en ik had niet zo veel gepland voor vandaag. In dit hostel hebben ze helemaal bovenin een zaal, dakterras en keuken dus daar even ontbeten. Ook kennis gemaakt met James, een wat oudere Amerikaanse man die al en tijdje in Da Lat verblijft. Heel interessant gesprek gehad want voor zijn werk (wat hij tijdens het rijden ook nog doet) onderzoekt hij overheden en de verschillen daartussen. Als bestuurskundige kan ik daar wel leuk over meepraten, maar ook andere dingen over het reizen en Vietnam. Zo gaaf hoe je hier allerlei mensen ontmoet en dan superinteressante en onverwachte gesprekken kan hebben! Dingen waar je energie van krijgt. :)

Even met hem en nog wat mensen naar een restaurantje om de hoek geweest voor eten. Ik had net ontbeten, maar ben er ‘s middags terug geweest voor een late lunch omdat ze zeiden dat het erg goed was. Was erg gezellig en toen bleek ook een van de jongens uit Woerden te komen. Zit je helemaal aan de andere kant van de wereld... Haha.

Hellup

Daarna een fiets geleend bij het hostel en naar Hằng Nga guesthouse ofwel “Crazy House“ gefietst. Dit is een hotel wat in de top 10 van vreemdste gebouwen ter wereld staat, en terecht ook. Een soort van kruising tussen het Sprookjesbos in de Efteling en de wondere wereld van Salvador Dalí. Ze zijn het aan het uitbreiden want steeds meer mensen willen er blijven slapen, en alle kamers hebben ook een eigen thema. Losse gebouwen die aan elkaar gelinkt zijn met smalle bruggen, een kelder vol koraal en vissen op muren en vloeren, en allemaal gekke versieringen.

Crazy House (2)Crazy House (1)Brug in Crazy House

Daarna met de fiets rondgereden, nouja niet echt rijden maar meer creperen. Het is hier zo stijl op sommige stukken dat fietsen met een goede fiets misschien net gaat. Een scheve mountainbike zonder versnellingen bleek echt wel een uitdaging... Was toch wel een leuk tochtje door de stad en rond het meer. Da Lat wordt ook wel de stad van de bloemen genoemd die hier het hele jaar door bloeien, dus ook langs de bloementuinen gereden.

Bloemen in Da Lat

Terug in het hostel even opgefrist en weer naar boven voor het gezamenlijke diner wat het hostel iedere avond organiseert. Er wordt allerlei lekkers gemaakt en er kan dan maximaal 24 man aanschuiven, superleuk natuurlijk! En vanavond waren er welgeteld drie personen, inclusief mijzelf haha. Achja, het eten was erg lekker en veel maar ook de mensen waren gezellig. Nog buiten gezeten met ze en een andere club reizigers om daarna naar de Maze Bar te gaan. Daar was ik de avond ervoor al geweest, maar het is echt wel een toffe belevenis. Terwijl de rest een fles rum en wodka soldaat aan het maken waren was ik heel gelukkig met mijn oreo-koffie milkshake. :)

Nog even met een busje naar een ander hostel voor een feestje want alles sluit hier om 12 uur, heel gezellig. Dat was wel geinig maar aangezien ik morgen vroeg op moet vond ik het om kwart over een mooi geweest en het was 1,5 kilometer lopen naar het hostel. Gelukkig wilde een jongen ook terug en hoefde ik niet alleen, winnen! Bij het hostel kregen we het hek niet open haha, en ik hoorde later dat anderen hetzelfde probleem hadden. Lekker handig om 2 uur ‘s nachts, maar uiteindelijk bleek dat wij gewoon incapabel waren. Lekker bezig weer. :)

Feestje

Gauw slapen want morgen staat er wat speciaals gepland, een van de hoogtepunten van deze vakantie... :)

1. Riet van Schie-Eichhorn:
    15 februari 2019
    wat een bijzondere belevenissen. Geweldig hoor.