Dag 23: Solo avontuur

12 februari 2019 - Hoi An, Vietnam

Ook vandaag niet te laat opgestaan want ik wilde heel graag ergens heen, en aangezien niemand mee wilde moest ik zelf op de scooter stappen. Werd een keer tijd, het is nu twee weken geleden en de wegen zijn hier een stuk makkelijker. Ontbijt erin, zonnebril gekocht (die van mij is gesneuveld, nu een RayBan voor €4 haha) en op de scooter gestapt. Lekker rustig begonnen maar het viel alles mee. Was zeker een uur rijden dus wel lekker verkrampt toen ik aan kwam. Eerst even over het strand gelopen en daar in het zonnetje gezeten.

Like a boss

Daarna de scooter geparkeerd en naar het doel van vandaag gelopen: de muurschilderingen van Tam Thanh. In de zomer van 2016 is er een samenwerking geweest tussen Koreaanse en Vietnamese kunstenaars om dit dorpje om te toveren tot kunstproject en galerij. Zeker honderd schilderingen versieren de huizen en hekken van dit dorp en vertellen iets over de mensen of de visserij. Superleuk en kleurrijk! Volgens mij was ik ook een toeristische attractie en komen er weinig Westerlingen, want ik moest met een aantal mensen op de foto. Hihi.

Straatkunst

Niet te laat weer op de scooter gestapt want rijden is een ding, rijden in het donker tijdens de spits is wat anders. Terug in het hostel gekletst met wat meiden en daarna naar de spa vlak bij het hostel. Ze zeggen dat je trip naar Hoi An niet compleet is zonder de spa, dus dat moeten we dan maar ervaren. Heerlijk genoten van een full-body massage en mijn teennagels laten doen (de nagellak had onbedoeld een soort koeienvlekpatroon aangenomen). Daarna helemaal zen en ontspannn mijn spullen naar een ander hostel gebracht omdat die waar ik zat volgeboekt was.

Massage en pedicure

Gegeten op de nachtmarkt en eindelijk her gebakken rijstpapier gegeten. Dat is iets typisch van Hoi An met kruiden en kwartelei. En halleluja wat is dat lekker! Nog even rondgekeken en toen niet te laat gaan slapen. Morgenochtend nog rondlopen in de stad voor de laatste keer en dan eindelijk weer doorreizen.

Rijstpapier

1. Saskia pos:
    14 februari 2019
    Jeetje Amber wat een mooie verhalen en ervaringen maak je mee zeg... En hoe tof al die mensen ontmoeten.