Dag 22: Indiase invloeden

12 februari 2019 - Hoi An, Vietnam

Vroeg op want om 8 uur wilden we ontbijten en daarna met de scooter naar My Son, een Indiaas tempelcomplex in de buurt van Hoi An. Wel bijna helemaal verwoest door bommen en minder indrukwekkend dan Ankor Wat, maar hé dat mag de pret niet drukken!

Milou rijdt al jaren scooter en motor dus ik kon lekker bij haar achterop, Pascalle en het Duitse meisje wat ik nu even Sophia (zo veel nieuwe namen elke dag, ik onthoud ze niet allemaal) noem op de andere scooter. Het was wel een aardig eindje tuffen dus halverwege gestopt om bij een lief vrouwtje wat te drinken. Na ruim een uur kwamen we aan bij het complex. Ticket gekocht en binnen bleek een gratis pendeldienst te zijn met elektrische busjes, mazzel!

Het complex is behoorlijk groot en niet alleen de gebouwen, maar ook de natuur was erg mooi. Heel veel vlinders in allerlei kleuren, maar ook een gigantische spin (formaat 10-jarig kinderhandje). Die leek verdacht veel op het exemplaar wat ik een paar dagen daarvoor in mijn schoen had aangetroffen, brrr. Ook een slang aan een paal dus dat leverde lekker veel gegil op van een aantal Vietnamese vrouwen haha.

(Foto komt later)

Paar uurtjes rondgelopen en ook nog even gezeten want Sophia wilde even kort slapen. Prima, toch stiekem te warm om veel te bewegen. Daarna terug naar Hoi An, maar onderweg eerst eten gezocht. Dat bleek niet makkelijk want eigenlijk alles was nog dicht vanwege de Nieuwjaarsvakantie. Uiteindelijk ergens een plekje gevonden waar ze wat noedels en rijst met zut hadden. Helemaal prima.

Pascalle moest om 5 uur met de bus, maar in plaats daarvan ging een ander Duits meisje mee naar het strand. We hadden de scooters toch, dus beter nog even gebruik van maken. Lekker gezeten en ook erg gelachen om de Vietnamese kinderen die met kleren en al in het water aan het spelen waren.

Dikke pret op het strand

Eerst even geld gepind, wat winkeltjes gekeken en een kruidendrankje gescoord. Al de hele week zag ik er mensen mee lopen en we waren toch wel erg nieuwsgierig. Wat het was, geen idee. Maar wel erg lekker en verfrissend.

Hipster kruidendrankje

Om in de Indiase sferen te blijven gingen Milou en ik Indiaas eten bij het restaurant waar ik twee dagen ervoor al was geweest. Nee ik schaam mij niet, het was gewoon heel erg lekker en ik ben stiekem erg fan van de Indiase keuken. :) Ook nu was het weer erg lekker en daarna zijn we weer naar het hostel gegaan. Morgen wil ik zelf op stap met de scooter, dus even goed slapen.

1. Erna:
    12 februari 2019
    Voorzichtig he🤣😂
  2. Riet van Schie-Eichhorn:
    12 februari 2019
    zij willen zeker geen zon op hun body???????