Dag 11: Bijkomen

29 januari 2019 - Phong Nha, Vietnam

Bananenbrood

Na de rare nacht van gisteren was vandaag een verademing. Het bed was keihard maar lang kunnen slapen in een schoon bed maakt veel goed. Om 10 uur moesten we uitchecken dus daarna even ontbeten (vers bananenbrood met pindakaas, halleluja!). Verder niet veel spannends gedaan, vooral lekker in de zon gezeten. Even bij de computer een backup van een deel van mijn foto’s gemaakt en mijn verslag bijgewerkt.

Om een uur of half 2 heerlijk geluncht met taco’s en een vegetarische burger met frietjes. De meeste Aziatische restaurants zijn niet zo goed in Westers eten en kan je dus beter een lekker lokaal gerecht proberen. Maar wij hadden stiekem wel zin in iets anders en we hoorden dat het eten hier erg goed was. Oooh en dat was het ook. Lekker met het zonnetje erbij gegeten en daarna nog een douche genomen. Het zwembad was iets te koud dus dan maar die fijne douche.

Lekker pootjebaden

Om 3 uur kwam de bus naar Hué en de reis duurde helaas langer dan ik had verwacht en gehoopt. Om een uur of 8 kwamen we aan in een superdruk en gezellig Hué. Iedereen zegt dat dit een doorreisstad is, maar wat is het hier leuk! Wij werden er gelijk blij van en ook het hostel was lekker dicht bij de bushalte.

Fijne bedjes, alles mooi schoon: dikke prima. Na het wegleggen van de tassen zijn we een hapje gaan eten in een restaurantje om de hoek. Vervoer geregeld voor morgen en daarna lekker douchen en naaar bed.